آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
اختلال در صادرات نفت غرب آفریقا نیز نه تنها موجب کاهش حجم محموله های صادراتی شده بلکه روند تامین نفت مورد نیاز را نیز تغییر داده است.
کارگزاران کشتی اعلام کردند که از آنجائیکه مالکان کشتی در مقابل فشار اجاره‎کنندگان نفتکش برای کاهش بیشتر نرخ‎ها مقاومت می کنند، انتظار می رود که نرخ اجاره کشتی‎های غول پیکر نفتی (VLCC) در همین سطح باقی بماند.


به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،این در حالی است که نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش هفته گذشته به کمترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده بود.

بر اساس تازه ترین گزارش ها نرخ اجاره یک فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر از خارمیانه به آسیا بین 9 تا 13 هزار دلار در روز متغیر است. این قیمت بستگی به مقصد نهایی نفتکش در بازارهای آسیا دارد.

رابرت هوید مک لئود، مدیرعامل شرکت Frontline Management، اعلام کرده بود که هزینه سر به سری یک فروند VLCC نزدیک به 21 هزار و 200 دلار در روز است.

یک کارگزار نفتکش گفت: "فکر نمی کنم نرخ ها پائین تر از این برود. از این پس در اجاره نفتکش ها نوسان کمی خواهیم داشت و رقم آن در سطح 30 واحد در مقیاس جهانی باقی خواهد ماند. این نرخ به اجاره کننده و شرایط کشتی بستگی دارد".

نرخ اجاره کشتی‎های غول‎پیکر نفتی به دلیل موجی از ورود کشتی‎های جدید و بازگشت خیل دیگری از VLCC از تعمیر به بازار شکسته شد. در واکنش به افزایش ظرفیت ناوگان نفتکش، مالکان سریع اقدام به کاهش نرخ کشتی‎های خود کردند تا بتوانند زمان انتظار برای اجاره نفتکش ها را پائین بیاورند.

از سوی دیگر، آغاز فصل تعمیرات پالایشگاهی در آسیا تعداد محموله های نفتی این مسیر را در ماه سپتامبر 2016 کاهش داده است.

در همین حال، اختلال در صادرات نفت غرب آفریقا نیز نه تنها موجب کاهش حجم محموله های صادراتی شده است بلکه روند تامین نفت مورد نیاز را نیز تغییر داده است به طوریکه هم اکنون بسیاری از کشورهای واردکننده نفت سعی می کنند نفت مورد نظر خود را از صادرکنندگان نزدیکتری خریداری کنند. برای مثال هندوستان نفت مورد نظر خود را به جای آفریقا از تامین کنندگانی در خاورمیانه تهیه می کند که موجب تاثیر زیادی بر روی تقاضای نفتکش‎های VLCC شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: