کد خبر: ۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
صنعت جهانی کشتی‎سازی برای خروج از رکود دامنه دار تقلا می‎کند اما با این حال فعالیت های این بخش با ضرر همراه است.

شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) کره جنوبی، دومین شرکت بزرگ کشتی سازی جهان، در سه ماهه دوم سال 2016 بیش از پیش بینی ها ضرر کرد. صنعت جهانی کشتی‎سازی برای خروج از رکود دامنه دار تقلا می‎کند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، ضرر خالص دوو در سه ماهه منتهی به جولای 2016 به 1.19 تریلیون یوان (1.1 میلیارد دلار) رسید، این در حالی است که دوو در مدت مشابه سال پیش 436.2 میلیارد یوان ضرر کرده بود. تحلیلگران پیش‎بینی کرده بودند میزان ضرر دوو در این مدت به 14.2 میلیارد برسد.

در سه ماهه دوم سال 2016 میلادی میزان فروش دوو 3.39 تریلیون یوان بود که در مقایسه با فروش 3.96 تریلیون یوانی این شرکت در سه ماهه دوم سال 2015 کاهش نشان می دهد.

البته این شرکت کشتی‎سازی اعلام کرد که مبالغ پرداختی مورد درخواست مشتریان بابت تاخیر در تحویل سفارش آنها را نیز به عنوان ضرر خود منظور کرده است.

در همین حال، شرکت صنایع سنگین سامسونگ (SHI)، سومین شرکت بزرگ کشتی‎سازی جهان نیز به دلیل تاخیرهای زیاد و کاهش میزان سفارش در این راه با دوو همراه بوده و ضرر کرده است. از مهمترین دلایل ضرر شرکت های کشتی‎سازی افت قیمت نفت است که به کاهش قدرت خرید مشتریان آنها منجر شده است.

تمامی شرکت های بزرگ کشتی‎سازی جهان شامل کشتی‎سازی هیوندای، بزرگترین شرکت جهان، دوو و سامسونگ که هر سه در کره جنوبی مستقر هستند، به دلیل پیش بینی ادامه ضرردهی تصمیم دارند که بخشی از دارایی ها و سهام خود را واگذار کنند.

عرضه سهام شرکت دوو از نیمه ماه جولای امسال در بورس این کشور متوقف شده  و تحقیقات برای بررسی حساب های مالی  این شرکت شروع شده است.

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: