کد خبر: ۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
در سه ماهه ابتدایی سال 2016 میلادی در مجموع 239 فروند کشتی روانه مراکز اوراق شده که در این میان 79 درصد آنها به یاردهای جنوب آسیا رفته‎اند.

موسسه مردم نهاد Shipbreaking Pltafrom بلژیک در تازه‎ترین گزارش خود از وضعیت اوراق کشتی‎ها در جهان آورده است که در سه ماهه ابتدایی سال 2016 میلادی در مجموع 239 فروند کشتی روانه یاردهای اوراق شده که در این میان 79 درصد آنها به یاردهای جنوب آسیا سپرده شده‎اند.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، بر اساس این گزارش مجموع 189 فروند کشتی به یاردهای اوراق واقع در سواحل هند، پاکستان و بنگلادش واگذار شدند که از این میان 127 فروند کشتی فله‎بر بودند. بر خلاف سال گذشته، امسال هند دوباره به مقصد نهایی کشتی‎ها تبدیل شده است.

در این مدت 68 فروند کشتی از طرف مالکان اروپایی برای اوراق عرضه شده است در این بین مالکان یونانی در صدر جدول اروپایی‎ها قرار دارند  به طوری که  40 فروند کشتی خود را به اوراق‎سازان آسیایی سپرده‎اند، بعد از یونان، آلمان قرار دارد که 16 کشتی را روانه یاردهای اوراق کرده است.

مالکان چینی، کره جنوبی، و موناکو جزو کسانی بودند که در سه ماهه ابتدایی سال 2016 کشتی‎های زیادی را روانه اوراق کردند. هر یک از این مالکان تعدادی از کشتی‎های قدیمی خود را برای اوراق به بنگلادش واگذار کردند. بنگلادش در میان سه کشور آسیایی فعال در زمینه اوراق کشتی، بدترین وضعیت کارگاه ها را دارد.

موسسه شیپبریکینگ پلتفورم اعلام کرد که در چهار ماه ابتدایی امسال هفت حادثه مرگبار در کارگاه های اوراق کشتی در بنگلادش رخ داده است. در این حوادث هفت تن جان خود را از دست داده و چهار تن دیگر به شدت مجروح شده اند. این موسسه در گزارش خود آورده است: "نرخ حوادث سال 2016 به شکل هشدار دهنده ای بالاست و نشان از شرایط غیر قابل قبول کاری در کارگاه های اوراق سازی دارد."

یکی دیگر از روندهای مشاهده شده در سه ماهه نخست امسال این بوده است که 35 فروند کشتی قدیمی تنها چند هفته پیش از اوراق ، اقدام به تغییر پرچم کرده اند. این موضوع از این نظر مهم است که بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، کشتی‎های تحت پرچم کشورهای عضو این اتحادیه نمی توانند برای اوراق به کارگاه‎های غیر استاندارد واگذار شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: