کد خبر: ۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
در نیمه نخست امسال 20 میلیون DWT کشتی فله‎بر اوراق شد.

به نظر می رسد در سال جدید فعالیت اوراق و اسقاط کشتی‎های فله‎بر به سمت ثبت حد نصاب بالای دیگری حرکت می‎کند،به طوری‎که میانگین تناژ اسقاط شده ماهانه این کشتی‏‌ها در شش ماه ابتدایی سال 2015 به 3.3 میلیون DWT رسیده است.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز ،براساس اطلاعات ارائه شده از سوی  شورای دریانوردی بین المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 1.3 میلیون DWT در هر ماه بوده است.

BIMCO همچنین اعلام کرده که در ماه آوریل امسال به تنهایی 5.36 میلیون DWT از ناوگان فعال کشتی‎های فله‎بر مرخص و روانه کارگاه‎های اوراق شده‎اند.این مقدار ،بالاترین سطح بازنشستگی کشتی‎ها در یک ماه، در کل تاریخ اوراق کشتی‎های فله‎بر است.

گفته می‎شود یکی از دلایل این موضوع ادامه درآمدهای کم و شرایط بد بازار کشتی‎های فله‎بر است. این موضوع را می توان در شاخص بالیتک (BDI) نیز مشاهده کرد که از ابتدای فوریه امسال تا میانه ماه می، زیر 600 واحد باقیمانده بود.

تا پیش از این ،بالاترین سطح اوراق کشتی‎های فله‎بر مربوط به سال 2012  بود که در آن سال در مجموع 33.4 میلیون DWT از ناوگان فله‎بر جهان خارج شد(این رقم برابر با ماهانه 2.79 میلیون DWT بوده است).بنابراین با ادامه روند اوراق در سال جاری، می‎توان منتظر ثبت رکورد جدیدی در این زمینه بود.

در نیمه نخست امسال تاکنون 20 میلیون DWT کشتی فله‎بر اوراق شده و  این در حالی است که این رقم در شش ماه نخست سال 2012 میلادی به 18 میلیون DWT  بوده است.

با این همه "پتر سند"، تحلیلگر حمل و نقل دریایی BIMCO، معتقد است: " انتظار می‎رود امسال تقاضا برای ناوگان حمل فله‏ افزایش یابد چراکه پیش‎بینی می‎شود حجم محموله‎ها بیشتر شود و این موضوع نه تنها بر شرایط بازار فله‎‏برها تاثیر مثبت می‎گذارد‎ بلکه موجب محدودشدن فعالیت‎های اوراق این نوع کشتی‎ها نیز می‎شود".

مطالب مرتبط
برچسب ها: اوراق ، فله بر ، BIMCO
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: