کد خبر: ۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
تا پایان سال 2017
چین برنامه اعطای یارانه به اوراق کشتی‎های قدیمی و نوسازی ناوگان کشتیرانی این کشور را تمدید کرد.

دولت چین در تلاش برای حمایت از صنایع خود به منظور رهایی از رکود اقتصادی جهانی، طرحی را  که شرکت‎های حمل و نقل را به اوراق کشتی‎های قدیمی تشویق می‎کند، تا دو سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،این طرح که در سال 2013 آغاز شد و قرار بود تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

طبق این طرح،کمک مالی به ازای هر تن ناخالص هزار و 500 یوان ( معادل 241.67 دلار) به منظور جایگزینی کشتی‎های قدیمی با کشتی‎های جدیدتر و با مدل‎های سازگار با محیط زیست به خطوط حمل و نقل اعطا می شود.

این یارانه ها به شرکت های باربری تحت حمایت دولت از جمله شرکت COSCO و شرکت توسعه حمل و نقل چین کمک کرد که علیرغم رکود موجود در صنایع جهانی، در سال 2014 سود بالاتری کسب کنند.

به گفته معاون اجرایی انجمن صاحبان کشتی چین،صنایع کشتی‎سازی و حمل و نقل با رکود اقتصادی بسیار دشواری مواجه هستند و تمدید این طرح یارانه ای بازتاب نیاز آن هاست.

تمدید این طرح تا پایان سال 2017 در بیانیه‎ای مشترک توسط وزارت حمل و نقل، وزارت دارایی و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام شد.

کاهش رشد اقتصادی چین، صنعت حمل و نقل جهانی را تحت فشار قرار داده است. صنعت حمل ونقل جهانی از سال 2008 دچار بحران است. دلیل این بحران تا حدودی به دلیل سفارش‎های بیش از حد ساخت کشتی قبل از بحران مالی در همان سال برمی گردد. این امر نرخ حمل و نقل را تحت فشار قرار داده و آن را به پایین ترین میزان خود در تاریخ رساند.

به گزارش انجمن ملی کشتی سازی چین، سفارشات جدید کشتی سازی این کشور در سه ماه نخست سال 2015، به 77 درصد در سال افزایش یافته است.

برچسب ها: چین ، اوراق کشتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: