آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
باوجود افزایش قیمت ساخت کشتی‎های گاز سوز، تمایل مالکان به سفارش ساخت این نوع از کشتی‎ها به ویژه در بخش کشتی‎های نفتکش و کانتینری بیشتر شده است.
آمار شرکت کشتی‎سازی صنایع سنگین هیوندای (HHI) کره جنوبی نشان می‎دهد که با وجود افزایش قیمت ساخت کشتی‎های گاز سوز، علاقمندی مالکان به سفارش ساخت این نوع از کشتی‎ها به ویژه در بخش کشتی‎های نفتکش و کانتینری بیشتر شده است.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز ،کشتی سازی HHI در فاصله میان ژانویه 2017 تا مارس 2018 میلادی سفارش ساخت 9 فروند کشتی نفتکش و 5 فروند کشتی کانتینری دوگانه سوز دریافت کرده است.

ریو هنگ ریول، معاون کشتی سازی هیوندای، اظهار کرد: "به نظر می رسد که به نقطه اوج ساخت کشتی‎های گاز سوز می رسیم. به تازگی درخواست‎ها برای ساخت کشتی‎های گازسوز در همه بخش ها افزایش یافته است که در این میان درخواست ساخت کشتی های کانتینری، افرامکس و VLCC های گازسوز بیش از سایرین است."

وی عنوان کرد که صنعت کشتیرانی باید خود را حداقل برای رعایت قانون سال 2020 و 2030 میلادی با استفاده از فناوری های کنونی آماده کند، و نیز با توجه به اینکه سازمان بین المللی دریانوردی قصد دارد تا سال 2050 میلادی آلایندگی سوخت کشتی ها را نصف کند بنابراین مهندسان کشتی ساز باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام دهند.

همچنین وی اعلام کرد که قانون کاهش سولفور سوخت کشتی ها که از سال 2020 میلادی اجرا می‎شود، موجب افزایش تقاضا برای نصب اسکرابر بر روی کشتی های نوساز شده است.

از میان 171 فروند کشتی سفارش داده شده به کشتی سازی هیوندای در فاصله ژانویه 2017 میلادی تا مارس 2018 میلادی، 50 درصد با اسکرابر و 26 درصد دیگر آماده نصب اسکرابر سفارش داده شده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: