آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
صندوق‎های سرمایه‎گذاری در حال ثبت سفارش های جدید در صنعت کشتیرانی نفتی هستند چراکه قیمت ساخت این نوع کشتی به کمترین سطح خود رسیده است.
قیمت‎های پائین ساخت کشتی که از سوی کشتی‎سازی های کره‎جنوبی و چین ارائه می شود، صندوق‎های سرمایه گذاری را جذب سفارشات و تناژ جدید کرده است.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، صندوق‎های سرمایه‎گذاری در حال ثبت سفارش های جدید در صنعت کشتیرانی نفتی هستند چراکه قیمت ساخت این نوع کشتی به کمترین سطح خود رسیده است.

صندوق سرمایه‎گذاری Guggenheim Capital آمریکا سفارش ساخت 2 فروند کشتی VLCC را به یکی از زیرمجموعه های کشتی سازی دوو (DSME) داده است. این درحالی است که Arne Fredly نروژ و Evangelos Marinakis یونان با سرمایه‎گذاران فصلی درحال همکاری برای سفارش‎های جدید ساخت کشتی نفتکش به کشتی‎سازان کره ای هستند.

در چین هم شرکت تازه تاسیس Faerder Tankers توافق نامه ساخت تا سقف 8 فروند کشتی نفتکش سوئزمکس را با کشتی‎سازی دالیان امضاء کرد.

یک کارگزار آسیایی اظهار کرد که سرمایه‎گذاران به دنبال کاهش قیمت ساخت کشتی‎ها به دنبال انتفاع از این شرایط هستند چراکه انتظار دارند قیمت این کشتی‎ها همزمان با بالا رفتن قیمت مواد اولیه، نوسانات ارزی، و بهبود شرایط بازار افزایش یابد.

شرکت‎های کشتی‎سازی دالیان و دوو کمترین قیمت‎ها را در بازار ارائه می‎دهند و مورد توجه بسیاری از صندوق‎های سرمایه گذاری بوده اند.

در حالیکه کشتی‎سازی‎های هیوندای و سامسونگ کره‎جنوبی برای ساخت یک فروند کشتی نفتکش VLCC از نوع NOx Tier III نزدیک به 90 میلیون تومان دریافت می کنند، کشتی سازی دوو برای ساخت این نوع کشتی 86 میلیون دلار دریافت می کند.

فشار بر روی قیمت ساخت کشتی‎های نفتکش بسیار زیاد است بطوریکه گفته می شود که کشتی سازی وایگائوکیائو چین برای ساخت کشتی‎های نفتکش سوئزمکس مبلغی بین 57 الی 58 میلیون دلار قیمت می دهد.

این در حالی است که صندوق Faerder برای ساخت 4 فروند کشتی سوئزمکس نخست خود مبلغ 55.9 میلیون دلار برای هر فروند، و برای 4فروند دیگر 56.9 میلیون دلار به کشتی سازی دالیان پرداخت کرده است.

کارگزاران اعلام کرده اند که صندوق‎های سرمایه‎گذاری با افزایش قیمت کشتی، شروع به فروش این سفارش ها خواهند کرد.

انتظار می‎رود که وضع قوانین جدید کشتیرانی شامل کنوانسیون مدیریت آب توازن و کاهش آلایندگی‎ها موجب سرعت گرفتن اوراق کشتی های قدیمی‎تر شود.

پیش بینی می‎شود که کشتی‎های جدیدی که این قوانین را رعایت کنند، با قیمت بالاتری در بازارهای خرید و فروش و اجاره معامله شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: