آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
در اثر حادثه غرق شدن یک فروند کشتی که در سال 1966 در آبهای نیوزلند رخ داد 53 نفر کشته شدند.
روز 10 آوریل (21 فروردین ماه) پنجاهمین سالگرد بدترین حادثه دریایی کشور نیوزیلند بود حادثه‎ای که منجر به غرق‎شدن کشتی TEV Wahine در سال 1968 میلادی و جان باختن 53 نفر شد.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کشتی رو-روی TEV Wahine با طول نزدیک به 149 متر متعلق به شرکت Union Steamship بود. این کشتی از سال 1966 میلادی در مسیرهای داخلی میان جزایر ولینگتون و لیتلتون مشغول به کار شد.

این کشتی در روز حادثه گرفتار طوفان بسیار شدیدی شد که دلیل آن وقوع طوفان حاره ای Giselle بود. کشتی TEV در این طوفان به صخره برخورد کرد، واژگون و غرق شد.

در زمان وقوع این حادثه  734 نفر سرنشین این کشتی بودند که از این  تعداد 53 نفر در اثر غرق شدگی، برخورد با اجسام و یا در اثر شدت آسیب دیدگی هنگام تخلیه فوری کشتی، جان باختند.

تحقیقات در مورد این حادثه نشان داد که برخی اشتباهات در تصمیم‎گیری موجب بروز  این حادثه شده است اما در عین‎حال گزارش‎ها نشان نیز می داد که شرایط در زمان وقوع این حادثه بسیار سخت و خطرناک بوده است. در ابتدا  افسران این کشتی متهم شدند اما در نهایت تبرئه شدند.

استفانی وینسون، رئیس اداره دریانوردی نیوزیلند، اظهار کرد که این حادثه غم‎انگیز موجب شد که استانداردها و کنوانسیون های ایمنی بین‎المللی تغییر کند.

وی گفت: "کشتی‎هایی که در آبهای نیوزیلند فعالیت دارند، کشتی‎های بازرگانی فعال در نوار ساحلی و بسیاری از کشتی‎هایی که به نیوزیلند تردد می‎کنند اکنون ایمن‎تر از گذشته هستند که بخشی از آن به دلیل حادثه‎ای است که برای کشتی TEV رخ داد."

وینسون افزود: "نیوزیلند بخشی از نظام دریانوردی جهانی است که در آن کشورها از یکدیگر می‎آموزند و برای ایمن تر کردن دریانوردی از همدیگر حمایت می‎کنند. تجربیات حادثه ای که در یک کشور اتفاق می‎افتد به صورت بین المللی منتشر می‎شود و می‎تواند منجر به تغییر در طراحی کشتی‎ها، و اداره آنها شود."

پس از سال 1968 در نحوه طراحی و اداره کشتی‎ها همچنین آموزش نیروها و نیز نحوه واکنش نیوزیلند به چنین حوادثی تغییرات جدی ایجاد شده است. به دنبال وقوع حادثه 1968 در این کشور مرکز هماهنگی نجات (RCCNZ) و مرکز خدمات رادیویی دریایی راه‎اندازی شد. نهاد نخست مسئول هماهنگی و انجام عملیات جستجو و نجات در مرزهای دریایی نیوزیلند و نهاد دوم مسئول اداره عملیات رادیویی دریایی است.

وینسون اعلام کرد: "ما نمی‎توانیم صنعت دریانوردی بدون ریسک ایجاد کنیم. دریا و آب و هوا ماهیتا تحول پذیرند، قدرتمندند و همیشه حداقل مخاطراتی را برای کشتی‎ها  ایجاد می‎کنند. آنچه از دست ما بر می‎آید این است که با ساخت کشتی‎های بهتر، بهینه کردن اداره کشتی‎ها و بهبود آموزش پرسنل مخاطرات را کاهش دهیم."


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: