آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
راستاد:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:مراحل رسیدگى به حادثه سانچی در قالب تقاهم نامه‎اى چند جانبه دنبال شد تا با بررسى دقیق و رعایت اصول فنى، خروجى پیگیرى‎ها مشخص و در نهایت پاسخى شفاف به جامعه اعلام شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى گفت: پس از مشخص شدن نتیجه بررسی سانحه نفتکش سانچى، پاسخى شفاف به عموم مردم و جامعه مخاطب داده خواهد شد.

به گزارش مارین تایمز ، محمد راستاد در بیست و پنجمین همایش ارگان‎هاى دریایى که صبح امروز در هتل ارم با حضور وزیر راه و شهرسازى، مسئولانى از وزارت جهاد کشاورزى و سازمان حفاظت محیط زیست و برخى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردى نسبت به هر سانحه دریایى ورود کرده و در مورد سانچى نیز مراحل رسیدگى به حادثه در قالب تقاهم نامه اى چند جانبه دنبال شد تا با بررسى دقیق و رعایت اصول فنى، خروجى پیگیرى ها مشخص شده و در نهایت پاسخى شفاف به جامعه مخاطب اعلام شود.

وى با اشاره به همایش ارگان هاى دریایى، بیان کرد: جامعه دریایى کشور اهمیت بسیار بالایى براى همایش ارگان هاى دریایى قائل است و باید شاهد رشد ارتقاى صنعت دریایى کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به بازار پر نوسان و متلاطم دریایى، گفت: راهبردهاى متنوعى توسط شرکت هاى کشتیرانى دنبال مى شود تا بتوانند از حداکثر ظرفیت هاى ممکن استفاده کنند.

ایران بیستمین کشور از نظر تعداد کشتى‎هاى اقیانوس‎پیما

وی ادامه داد: ٣٨٨ میلیارد دلار کرایه حمل و نقلى است که توسط شرکت هاى کشتیرانى دریافت مى شود که معادل پنج درصد حجم تجارت جهانى است. ١.١ درصد از ظرفیت ناوگان دریایى دنیا در اختیار ایران است و با ٢١٩ فروند کشتى اقیانوس‎پیما در جایگاه ٢٠ کشورها از نظرتعداد کشتى‎هاى اقیانوس پیما هستیم.

تقویت کشتیرانی کانتینری کشور  نیازمند برنامه منسجم است

وى با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمرکز بر حمل و نقل کانتینرى است، اظهار کرد: سالانه ١٤٥ میلیون  کانتینرTEU جابه جا مى شود که حداکثر 3 میلیون TEU کانتینرسهم بنادر ما است. باید بدانیم که تقویت کشتیرانى در حوزه حمل و نقل کانتینرى نیازمند برنامه منسجم است.

الگوى بنادر هاب و فیدرى تغییر کرده است

معاون وزیر راه و شهرسازى با بیان اینکه در حال حاصر رقابت پذیرى راهبرد تمام بنادر جهان است، تاکید کرد: باید رقابت پذیرى بنادرمان افزایش یابد و در این راستا الگوى بنادر هاب و فیدرى تغییر کرده است.

وی در ادامه به شاخص هاى رقابت پذیرى و کیفیت بنادر ایران طبق ارزیابى ها اشاره و اعلام کرد: بر اساس اخرین ارزیابى صورت گرفته ایران در رتبه ٦٢ جهان قرار دارد درحالى که دو کشور دیگر منطقه رتبه هاى ١٧ و ٢٥ را به خود اختصاص داده اند. در شاخص کیفیت بنادر نیز داراى رتبه ٧١ هستیم و باید بدانیم که دو کشور دیگر منطقه رتبه ٤ و ١٣ را به دست آورده اند.

راه بسیار سختى براى ارتقا بنادر کشور در پیش داریم

راستاد با تصریح اینکه راه بسیار سختى براى ارتقا بنادر کشور داریم، گفت: سازمان برنامه هاى مدونى را در دستور کار خود قرار داده است و افزایش نقش بخش خصوصى از طریق مشارکت هاى داخلى و خارجى از دیگر اهدافى است که توسط سازمان بنادر و دریانوردى دنبال مى شود.علاوه بر این ارتقا کیفیت محیط پیرامونى بنادر و توسعه حمل و نقل چند وجهى به ویژه حمل و نقل ریلى در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى همچنین به اهمیت حوزه گردشگرى اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت و کمیت از اهداف این بخش است و ١٢ بندر جهت گردشگرى دریایى تعریف شده است که امیدواریم با حمایت بخش خصوصى شاهد پیشبرد کار باشیم و از تمامى ظرفیت هاى موجود در راستاى بهبود وضعیت دریایى حرکت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: