آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
مشخص‎شدن علت حادثه سانچی در چند ماه آینده؛
معاون امور دریایی سازمان بنادرو دریانوردی گفت: جعبه سیاه دو کشتی سانچى و کریستال در اختیار این سازمان است و هیچ اطلاعاتى از آن پاک نشده است.
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى  گفت: هر دو جعبه سیاه نفتکش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى در این خصوص پاک نشده است.

به گزارش مارین تایمز، هادى حق‎شناس در بیست و پنجمین همایش ارگان‎هاى دریایى که صبح امروز در هتل ارم با حضور وزیر راه و شهرسازى، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان وزارت جهاد کشاورزى ،شرکت ملی نفتکش ایران ،سازمان حفاظت محیط زیست و برخى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى برگزار شد اظهار کرد: هر دو جعبه سیاه نفتکش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى از آن پاک نشده است و امیدواریم طى چند ماه آینده به علت یا علل حادثه پى ببریم.

وى ادامه داد: براى مردم جاى سوال بود که چرا در حادثه پیش آمده براى نفتکش سانچى سازمان بنادر و دریانوردى ورود کرد؟ در این ارتباط باید گفت طبق کنوانسیون سولاس کشورهاى ذى‎نفع در حوادث دخیل هستند و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایى کشور با توجه به شهادت ٣٠ تن از پرسنل ایرانى به پرونده مربوطه ورود کرد و فعالیت خود در کمیته بررسى سانحه را در دستور کار قرار داد.

نقش بخش خصوصی در توسعه بنادر
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى در ادامه به همایش ارگان‎هاى دریایى اشاره و عنوان کرد: در بیست و چهار همایش قبلى مسائلى همچون اصلاح تعرفه هاى بندرى و دریایى، افزایش سهم بخش خصوصى و نیز اشاعه فرهنگ دریایى را داشته ایم و در  بیست و پنجمین همایش ارگان هاى دریایى نیز توسعه حمل و نقل دریایى با محوریت ایمنى و امنیت، لجستیک بندرى و نقش بخش خصوصى و نیز حفظ محیط مدنظر قرار مى گیرد.

از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى استفاده نمی شود
حق شناس با بیان اینکه جامعه دریایى فاقد یک استراتژى منسجم و متمرکز در بخش دریایى است، گفت: متاسفانه از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى و توسعه کشور بهره کامل گرفته نمى شود.

وى همچنین به نقاط ضعف موجود در همایش هاى قبلى ارگان‎هاى دریایى اشاره کرد و گفت: فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه ها و عدم نهاد سازى براى پیگیرى مطالبات از جمله نقاط ضعف به شمار مى رود و بنده پیشنهاد مى کنم که یک نهاد فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا شکل گیرد.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با تاکید بر اینکه سواحل مکران نعمت بسیار بزرگى است که باید از ظرفیت هاى آن استفاده شود، یادآور شد: یک میلیارد دلار سرمایه گذارى انجام شده در چابهار گام بزرگى است و علاوه بر این نیروى دریایى نیز در جاسک زیرساخت‎ها را مدنظر قرار داده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: