کد خبر: ۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
نیروی‌کار صنعت کشتی‌سازی کره‎جنوبی از 180 هزار و 800 نفر در سال 2015 میلادی به 164 هزار و 100 نفر در سال 2016 کاهش یافت.

در پی بروز نشانه‌هایی مبنی بر تداوم رکود صنعت کشتی‌سازی کره‌جنوبی، صنعت این کشور با کاهش 9.2 درصدی نیروی‌کار مواجه شده است که بیشترین افت در میان صنایع تولیدی در سال گذشته به شمار می‌رود.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، بر اساس داده‌های وزارت استراتژی و اقتصاد کره جنوبی که هفته گذشته منتشر شد، نیروی‌کار صنعت کشتی‌سازی این کشور  از 180 هزار و 800 نفر در سال 2015 میلادی به 164 هزار و 100 نفر در سال 2016 کاهش یافته است.

کاهش قابل‌توجه نیروی‌کار در صنعت کشتی‌سازی در مقایسه با صنایع دارای تکنولوژی پیشرفته مانند تجهیزات دقیق پزشکی مقایسه می‌شود. نیروی‌کار این صنایع در سال 2016 با 7.4 درصد افزایش نسبت به سال 2015 میلادی از 79 هزار و 800 نفر به 85 هزار و 800 نفر رسید.

کاهش نیروی‌کار در بازده صنعت کشتی‌سازی کره جنوبی نمود داشته است. بازده این صنعت در سال 2016 با 7.9 درصد افت نسبت به سال قبل از 73.4 تریلیون وون (معادل 67 میلیارد دلار) به 67.6 تریلیون وون رسیده است. از سویی دیگر، بازده تجهیزات دقیق پزشکی با 11.8 درصد افزایش از 19.9 تریلیون وون به 22.2 تریلیون وون رسیده است.

کشتی‌سازانی مانند صنایع سنگین هیوندای سامهو (Hyundai Samho Heavy Industries)، صنایع سنگین هیوندای (Hyundai Heavy Industries) و شرکت هیوندای میپو داک‌یارد (Hyundai Mipo Dockyard) به‌دلیل نبود سفارش، کارمندان خود را بدون پرداخت حقوق اخراج کرده‌اند، این در حالی است که رقبای این شرکت‌ها در کشورهای دیگر نظیر چین به‌دقت آنها را زیرنظر دارند.

صنعت  کشتی‌سازی که زمانی مایه غرور صنعت کره‌جنوبی و محرکی برای توسعه این کشور از اقتصاد راکد به قدرتی در زمینه فناوری به شمار می‌رفت، از زمان بحران مالی سال 2008 میلادی تاکنون با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند. همزمان با بحران مالی سال 2008، تقاضای جهانی برای ساخت کشتی‌های بزرگ مانند کشتی‌های باری کاهش یافت و در این شرایط  رقابت از جانب کشتی‌سازان چینی آغاز شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: