آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
عفیفی پور شهر لجستیکی خلیج فارس را حلقه کلیدی ارسال کالا و نقطه اتصال میان حمل و نقل دریایی و زمینی در مرکز استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران توصیف کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار رفع مشکل واگذاری دو هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های پس‎کرانه بندر شهید رجایی در شمال این بندر به منظور ایجاد یک شهر بزرگ لجستیکی با حمایت مدیریت ارشد استان شد.

به گزارش مارین تایمز، اله‌ مراد عفیفی‌پور در حاشیه بازدید مدیران ارشد استان هرمزگان از بنادر شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس در جمع خبرنگاران اعلام کرد و اظهار داشت: توسعه پسکرانه از جمله عوامل بسیار اثرگذاری است که می‎تواند در توسعه فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: در این راستا از مسئولان استان درخواست داریم مشکل واگذاری 2 هزار و 700 هکتار از زمین‌های پسکرانه بندر شهیدرجایی به این مجتمع را بخشی از آن دارای معارضاتی است، رفع شود.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با اضافه کردن این اراضی به پسکرانه بندر شهید رجایی می‌توانیم به درخواست‌های سرمایه‌گذاران بیشتری پاسخ دهیم و در مسیر توسعه بیشتر استان هرمزگان گام برداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه افزایش پسکرانه های بندر شهید رجایی به میزان 2 برابر مساحت کنونی مهمترین اقدام برای پیوستن به جمع بنادر نسل سوم جهان و تبدیل شدن به هاب منطقه است، گفت: با افزایش این اراضی، مساحت بندر شهید رجایی به بیش از 5 هزار هکتار افزایش می یابد.

عفیفی پور تصریح کرد: با الحاق این اراضی، امکان ایجاد شهر لجستیکی به نام "خلیج فارس" در کرانه شمالی این بندر، برای تبدیل بخش مهمی از واردات کشور به کالاهایی دارای ارزش افزوده، فراهم شده و زمینه صادرات مجدد این کالاها مهیا می شود.

به گفته وی، تجار و صاحبان کالا می توانند با استفاده از خطوط تولید و مونتاژ ایجاد شده در این شهر لجستیکی، بدون پرداخت عوارض گمرکی و هزینه های سنگین حمل و نقل، در زمینه تولید محصولاتی با ارزش افزوده با قیمت قابل رقابت برای مصارف داخلی و صاردات مجدد فعالیت نمایند.

عفیفی پور شهر لجستیکی خلیج فارس را حلقه کلیدی ارسال کالا و نقطه اتصال میان حمل و نقل دریایی و زمینی در مرکز استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران توصیف کرد و افزود: این مجموعه می تواند صنایع و مراکز پراکنده ای که در اقصی نقاط کشور در بحث تبدیل و صادرات مجدد فعالیت می کنند، را درخود جای دهد.

وی اضافه کرد: ایجاد این شهر لجستیکی در جوار بندر شهید رجایی از یک سو برگ برنده این بندر، در رقابت با بنادر منطقه برای کانونی شدن بوده و از سوی دیگر با کاهش هزینه های تولید، بسته بندی، ذخیره سازی و حمل و نقل و توزیع ، می تواند بستر لازم را برای ایجاد یک نظام واحد برای اتصال جریان صادرات و واردات فراهم سازد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی 100 میلیون تن در سال است، افزود: بیش از 81 درصد عملیات جابجایی کالاهای کانتینری و بالغ بر 54 درصد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور از طریق بندر شهید رجایی به عنوان بندر کانونی کانتینری کشور انجام می‌شود.

عفیفی‌پور ضمن با بیان اینکه بندر شهید رجایی در حال حاضر با 2 هزار و 400 هکتار وسعت، دارای 40 پست اسکله است، دسترسی به بنادر شمالی کشور از طریق ریل و جاده، داشتن 53 کیلومتر خطوط ریلی، نزدیکی به تنگه هرمز و دسترسی به بازار مصرف 400 میلیون نفری را از جمله ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور برشمرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: