آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
با حکم وزیر راه و شهرسازی محمد راستاد به مدیرعاملی سازمان بنادر ودریانوردی منصوب شد، وی جایگزین محمد سعیدنژاد شده است.

با حکم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی مهندس "محمد راستاد" به سمت معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مارین تایمز، محمد راستاد پیش از این معاونت امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی را بر عهده داشت.

در حکم  آخوندی مواردی مانند بهبود کیفیت خدمات،بازنگری در سیاست ها، لزوم تدوین نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری متناسب با شرایط عرضه و تقاضا برای تصویب در شورای اقتصاد، توسعه و روان‌سازی مقررات دریایی در بخش خدمات‎رسانی به خطوط کشتیرانی و  تجهیز بنادر  و پس کرانه‎ها و ... مورد تاکید قرار گرفته است.

از دیگر سوابق راستاد می‌توان به مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان بوشهر اشاره کرد.

متن حکم محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به شرح زیر است:

سلام علیکم

با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می‌شوید. در انجام ماموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمایید:

1-مهم‌ترین ماموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است. بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌ها و فرآیندهای عملیاتی صنعت دریانوردی این شاخص‌ها باید مورد توجه باشد.

2- ایمنی و استاندارد قوانین غیرقابل شکست در عملیات دریانوردی است. از سازمان دریانوردی انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

3-سیاست دولت در حمل‌و‌نقل دریایی مبتنی بر آزادسازی، توسعه رقابت و بیشینه‌کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در این راستا، ضروری است، نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری را متناسب را شرایط عرضه و تقاضا برای طرح و تصویب در شورای اقتصاد ارایه نمائید.

4- حمل‌و‌نقل دریایی نقش بسزایی در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید دارد. از این رو توسعه و مدرن‌سازی صنعت دریانوردی در ایران چه در بخش خدمات‌رسانی بر خطوط کشتیرانی و چه در بخش تجهیز بنادر و چه در پس‌کرانه نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های انجام یافته باید در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد.

5-موقعیت استراتژیک ایران در منطقه آسیا و دسترسی گسترده بر آب‌های آزاد و دریای‌خزر، اهمیت اقتصاد دریاپایه را در بهبود زندگی بسیاری از هموطنان ساکن در شهرهای ساحلی آشکار می‌سازند. از این رو رویکرد یکپارچه به کارکرد اقتصادی و توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های آنها و شهربندرها و مناطق آزاد دارای اهمیت فراوانی است که باید در دستور کار هیات عامل قرار گیرد.

6-به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش ایمنی و افزایش بهره‌وری از شبکه حمل و نقل و استفاده از موقعیت ترانزیتی ایران، توسعه خطوط ریلی در بنادر و تشکیل مرکز مدیریت و راهبری این خطوط در محدوده بنادر و در هماهنگی با شرکت راه‌آهن ایران و همچنین حفظ و یکپارچگی بین توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای پشتیبانی آنها اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. توجه سازمان بنادر را به این نکته جلب می‌کنم.

7-افزایش توان ملی در جهت جذب فناوری‌های جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت دریانوردی در حوزه‌های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.

8-استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت دریانوردی چه در مدیریت بنادر و خدمات رسانی و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره‌برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش سایز خدمات مرتبط موردتاکید است.

توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم.

عباس آخوندی- وزیر راه و شهرسازی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: