آخرین اخبار
پربیننده ترین ها
کد خبر: ۱۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
صنعت کشتیرانی کانتینری جهان با توجه به اقدام‎های صورت گرفته،، بعید است که دیگر شاهد فعالیت ادغام شرکت‎های دیگر باشد.

موسسه مشاوره AlixPartners اعلام کرد که صنعت کشتیرانی کانتینری جهان بعید است که شاهد فعالیت ادغام شرکت‎های دیگر باشد.

به گزارش  گروه بین الملل  مارین تایمز، آخرین ادغام شرکت‎ها زمان رخ داد که Cosco Shipping چین با OOIL هنگ کنگ ادغام شد و اکنون بازار به زمان نیاز دارد تا بتواند این تغییر جدید را هضم کند.

لیم لیان هوون، مدیر عامل AlixPartners، اظهار کرد از آنجائیکه همه شرکت‎های بزرگ اقدام های مورد نظر خود را در این زمینه انجام داده اندد، بعدی است که دیگر شاهد فعالیت‎های اینگونه در بازار باشیم.

لیم گفت: "یکسال دیگر شش خط کانتینری بزرگ داریم که عبارتند از مرسک، MSC، کاسکو، CMA CGM، Hapag-Lloyd، و NYK/MOL/K Line که کنترل بیش از 70 درصد از ظرفیت ناوگان را در اختیار خواهند داشت."

وی افزود: "3شرکت باقیمانده متوسط بسیار کوچکتر از شرکت های یاد شده هستند. این شرکت ها که اورگرین، یانگ مینگ، و HMM هستند به ترتیب 6، 3، و 2 درصد از ظرفیت کانتینری جهان رادر اختیار دارند."

مدیرعامل AlixPartners این سئوال را مطرح کرد: "با در نظر گرفتن اینکه 3 اتحاد جدید کشتیرانی هر یک دو کشتیرانی بزرگ و یک کشتیرانی متوسط را در خود جای داده اند، ایا به نظر شما هر کدام از این شرکت‎های بزرگ نیازی دارد که شرکت‎های کوچکتر را در خود ادغام کند؟"

اتحاد 2M از شرکت‎های مرسک و MSC تشکیل شده و شرکت کوچکتر HMM نیز گرچه عضو این اتحاد نیست اما قرارداد تامین و خرید ظرفیت با آن دارد.

اتحاد Ocean نیز از دو کشتیرانی بزرگ CMA CGM و کاسکو، به علاوه کشتیرانی کوچکتر اورگرین تشکیل شده است.

سومین اتحاد نیز THE نام دارد و از همکاری Hapag-Lloyd و ONE ژاپن به علاه کشتیرانی کوچکتر یانگ مینگ شکل گرفته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: