کد خبر: ۱۴۷۰۴
تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
گسترش فعالیت‎های آموزشی اتحادیه مالکان کشتی ایران
دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران مهمترین اقدامات این اتحادیه را تشریح کرد.
دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه این انجمن و اتحادیه کاملا مستقل است و به هیچ شرکتی وابسته نیست گفت:اتحادیه شخصیت مستقل حقوقی است که سیستم مالی و کارکنان مستقل دارد و به صورت مستقل نیز اداره می شود.

به گزارش خبرنگار مارین تایمز، علی شریفی امروز در مجمع‎ عمومی و عادی اتحادیه و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران خواستار حمایت بیشتر از این اتحادیه و انجمن شد و گفت: از آنجا که حق عضویت و ورودی اعضا پاسخگوی اداره این تشکل صنفی نیست به همین دلیل اتحادیه مالکان کشتی به ارائه برخی خدمات که مرتبط با کار مالکان کشتی بوده و ارزش افزوده‎ای را برای کار دریانوردی و دریانوردان داشته باشد، ورود کرده است.

وی درخصوص تعداد اعضای اتحادیه مالکان کشتی نیز افزود: تعداد اعضای این اتحادیه نسبت به گذشته ریزش داشته و عضویت تعدادی از اعضا به دلیل عدم پرداخت حق عضویت مطابق با اساسنامه، لغو شده است.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران در تشریح اقدامات این اتحادیه و با بیان اینکه در دور قبل تحریم‎‎ها و همچنین شرایط فعلی، فشارهای زیادی به صنعت کشتیرانی کشور وارد شد گفت: این اتحادیه اقدامات مختلفی را برای رفع مشکلات مالکان کشتی انجام داده است که از جمله اقداماتی که این اتحادیه می‎توان به تهیه بسته حمایت از صنعت کشتیرانی در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد که مباحثی چون ناوگان، سوخت، مالیات و عوارض را  در بر می‎گیرد .  

وی به همکای با بیمه متقابل کیش و امضا تفاهم نامه با بیمه البرز اشاره کرد و افزود: با اینکه همکاری مستمری با بیمه البرز داریم اما این تفاهم نامه و استفاده از آن از سوی اعضا مورد استقبال چندانی قرار نگرفت و با همه فایده و کاری که در این خصوص انجام گرفته بود، استقبال از این تفاهم نامه بیشتر نشد که کمتر هم شده است .

شریفی از همکاری با پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، گسترش فعالیت‎های آموزشی و دریافت مجوز برگزاری دوره‎های آموزشی از سازمان بنادرو دریانوردی، به روز رسانی و ارائه دفاتر ثبت روزانه کشتی (لاگ بوک) به اعضا و همکاری در بحث سوخت‎رسانی به عنوان دیگر اقدامات اتحادیه مالکان کشتی نام برد.

وی در مورد شورای حل اختلاف دریایی و با بیان اینکه این شورا مغفول مانده است، گفت:این شورا در سال گذشته به 40 مورد دعاوی دریایی رسیدگی کرد که عمدتا به اختلاف بین مالکان و پرسنل کشتی‎ها اختصاص داشته است.

شریفی شورای حل اختلاف دریایی را تسهیل کننده روند رسیدگی به دعاوی دریایی دانست و گفت: اتحادیه و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران از ظرفیت هاو  امکانات خوبی در زمینه این شورا برخوردار است.

مجمع‎ عمومی و عادی سالیانه اتحادیه و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران پیش از ظهر امروز ( چهارشنبه ، 24  مرداد) با حضور مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی (رییس هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران )، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (نائب رییس هیات مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران) و اعضا این اتحادیه در شرکت ملی نفتکش ایران برگزار شد.

 اتحادیه مالکان کشتی ایران در سال 1384 در اتاق بازرگانی و صنایع ایران به ثبت رسید و تاسیس شد.